Útmutató környezeti nevelési tantervek fejlesztéséhez

a könyv fotója

Útmutató környezeti nevelési tantervek fejlesztéséhez

Cím: Útmutató környezeti nevelési tantervek fejlesztéséhez
(A Guide to Curriculum Planning in Environmental Educationa könyv fotója
Fordították: Ádám Judit, Dorsics Orsolya, Kiss Gábor, Nyitrainé Németh Ibolya, Ortmann-né Ajkai Adrienn, Vásárhelyi Judit

A környezeti nevelés korunk egyik legnagyobb kihívása. Fel kell készítenünk a diákokat arra, hogy megtalálják helyüket a gyorsan változó világban, természeti és társadalmi környezetükben. Ez sokrétű feladat, és ráadásul még sok vonatkozásban nem is tudjuk pontosan, hogy milyen lesz az a jövő, amely elé nézünk. A felkészítés tehát rugalmas és általános jellegű kell, hogy legyen.
Ez a könyv ahhoz kíván segítséget nyújtani, hogy tantervfejlesztők, nevelési programok kidolgozói, oktatási szakemberek – és bármilyen szakos padagógusok, akik szeretnék jobban megérteni a környezeti nevelés lényegét – munkájukat könnyebben és sikeresebben végezzék. A könyv végigveszi a környezeti nevelési tantervek készítésének minden fázisát az elvi alapok meghatározásától kezdve az egyes tantárgyak, illetve műveltségi területek sajátos lehetőségeinek számbavételén keresztül a módszerek megválasztásáig és az eredmények értékeléséig.
A könyv nem elméleti tanulmányokat tartalmaz, hanem gyakorlati vezérfonalat nyújt a nevelési programok, tantervek kidolgozásához.
1. Bevezetés
2. A környezeti nevelés miértje és filozófiája
3. Cél és részcélok
4. Elméleti alap
5. Az egyes műveltségi területek szerepe a környezeti nevelésben
6. Stratégiák, módszerek kiválasztása és fejlesztése
7. Értékelés
8. Mellékletek

Nyelv: magyar
Kiadó: Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, Budapest, 2000
Terjedelem: 158 o.

Kapcsolódó

Vélemény, hozzászólás?