Levél a minisztériumnak a zajcsökkentés ügyében

A Törökbálinti Városszépítő Egyesület kezdeményezésére levelet írtunk a két egyesület nevében a közlekedésért felelős miniszternek, melyben az autópálya zajterhelésének csökkentését kértük. Megoldásokat is felvázol a levél: sebességcsökkentés, falépítés, pályafedés stb. Kíváncsian várjuk a minisztérium reagálását.

Az elküldött levél itt olvasható.

Vidékfejlesztési Minisztérium

Környezetért felelős Államtitkárság

Dr. Rácz András helyettes államtitkár

1055 Budapest, Kossuth L. tér 11.

Tisztelt Államtitkár Úr!

Városunk olyan különleges közlekedési csomópontban van, amely hazai viszonylatban egyedülálló. Néhány km2-nyi területen három autópálya és egy vasúti fővonal keresztezi egymást. A település szélén két autópálya halad (az M1 és az M0), egy pedig keresztben szeli át (az M7), ami többek között igen nagy por- és zajterhelést jelent a település mintegy 13 000 lakosa számára.

Az autópályák és a vasútvonal menti védelmi létesítményeket, intézkedéseket nem tartjuk elegendőnek, ezért a Törökbálinti Városszépítő Egyesület és a Kerekdomb Környezetvédelmi Egyesület nevében az alábbi kéréssel fordulunk Önhöz.

  1. A város kettévágott két részét összekötő M7-es autópálya-hidaknál még mindig hiányoznak a zajvédelmi létesítmények, kérjük őket pótolni.
  2. Az M7/M1-es autópályák szétválása utáni belterületi övezet környezetében komoly a zajterhelés. Kérjük, hogy az M7-nek ezen a szakaszán az M0-ig hosszabbítsák meg a 100 km/órás sebességkorlátozást. Már önmagában ez az intézkedés nagymértékben csökkentené a zajt, mert jelenleg éppen ezen az Érd felé vezető emelkedőn lendülnek neki a gépkocsik. Az intézkedés hatékonyságát nagyban növelné, ha fix sebességmérő kamerákat szerelnének föl az autópályát keresztező hidakra.
  3. Távlatilag pedig jó lenne megoldani ennek az utóbbi, bevágásban haladó M7-es szakasznak a befedését (mint ahogy Salzburgnál megoldották), és ezáltal a zajjal együtt megszűnne a
    város több évtizedes kettészakítottsága is.  A zajhatás hatékony csökkentésére megoldás lehetne ívesen behajló zajvédőfal alkalmazása is.
  4. Az M0 szélesítés kapcsán előre jelezzük a problémát, hogy az M0/M7 csomópont zajterhelése meghatározó lesz városunk e nyugati térségére. Sajnos itt a csomópont főpálya-hídján – tudomásunk szerint – semmiféle zajvédelmet nem terveznek. Az átépülő csomópont zajvédő falai csak áttelepítik, de magasságukban nem növekednek, és minőségükben sem javulnak. Az M0-2,3-4,3 km szelvénye között hatékony zajvédelmet kérünk. Előzetesen kérjük a fokozott zajvédelem megvalósítását a tervezett további M0 szélesítés (M1- és M0-2,3 km szelvénye között) kapcsán is, mivel az a szakasz városunktól ÉNy-ra, azaz szélirányban van.
  5. Az M1 autópálya városunk északi határán húzódik. Az M1-M7 elágazástól az M0/M1 csomópontig tartó mintegy 2 km-es szakaszon semmiféle zajvédelmi létesítmény nem épült ki, pedig a közeli lakóterületek és a gazdasági/kereskedelmi övezetek dolgozók védelme ezt indokolná. Kérjük a zajvédő-falak pótlását.
  6. Városunk északi oldalán halad át a Budapest-Bécs vasúti fővonal. Az M7-és M0 keresztezése közötti kritikus szakaszon csak a vasúti megállónk körzetében épült zajvédőfal, pedig a további szakaszon is nagy a zajterhelés. Kérjük a lakóterület mentén futó vasúti pálya mellett is megfelelő zajvédelemi létesítményt kiépíteni.

Válaszát várva, üdvözlettel:

Törökbálint, 2012. január 23.

Fernengel András                                         Szalczinger József

Kerekdomb Környezetvédelmi Egyesület          Törökbálinti Városszépítő Egyesület

elnöke                                                                elnöke

Kapcsolódó

Vélemény, hozzászólás?