Új helyet kaptak a civil szervezetek a MMMűvházban

Az
első emeleten Egyesületi Irodát nyitott Szabó Éva, az ház igazgatója. Kis
létszámú megbeszélésekre, vezetőségi vagy elnökségi ülésekre alkalmas méretű
helyiségről van szó. A kulcs a fogadópultnál vehető fel.

Normal
0

21

false
false
false

HU
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Vidékfejlesztési Minisztérium

Környezetért felelős
Államtitkárság

Dr. Rácz András
helyettes államtitkár

1055 Budapest, Kossuth L. tér 11. 

 

Tisztelt Államtitkár Úr!

 

Városunk olyan különleges közlekedési
csomópontban van, amely hazai viszonylatban egyedülálló. Néhány km2-nyi
területen három autópálya és egy vasúti fővonal keresztezi egymást. A település
szélén két autópálya halad (az M1 és az M0), egy pedig keresztben szeli át (az
M7), ami többek között igen nagy por- és zajterhelést jelent a település mintegy
13 000 lakosa számára.

Az autópályák és a vasútvonal
menti védelmi létesítményeket, intézkedéseket nem tartjuk elegendőnek, ezért a
Törökbálinti Városszépítő Egyesület és a Kerekdomb Környezetvédelmi Egyesület
nevében az alábbi kéréssel fordulunk Önhöz.

 

  1. A város kettévágott két részét összekötő M7-es autópálya-hidaknál
    még mindig hiányoznak a zajvédelmi létesítmények, kérjük őket pótolni.
  2. Az M7/M1-es autópályák szétválása utáni belterületi
    övezet környezetében komoly a zajterhelés. Kérjük, hogy az M7-nek ezen a
    szakaszán az M0-ig hosszabbítsák meg a 100 km/órás sebességkorlátozást.
    Már önmagában ez az intézkedés nagymértékben csökkentené a zajt, mert jelenleg
    éppen ezen az Érd felé vezető emelkedőn lendülnek neki a gépkocsik. Az
    intézkedés hatékonyságát nagyban növelné, ha fix sebességmérő kamerákat szerelnének
    föl az autópályát keresztező hidakra.
  3. Távlatilag pedig jó lenne megoldani ennek az
    utóbbi, bevágásban haladó M7-es szakasznak a befedését (mint ahogy
    Salzburgnál megoldották), és ezáltal a zajjal együtt megszűnne a
    város több évtizedes kettészakítottsága is.  A zajhatás hatékony
    csökkentésére megoldás lehetne ívesen behajló zajvédőfal alkalmazása is.
  4. Az M0 szélesítés kapcsán előre jelezzük a
    problémát, hogy az M0/M7 csomópont zajterhelése meghatározó lesz városunk e
    nyugati térségére. Sajnos itt a csomópont főpálya-hídján – tudomásunk
    szerint – semmiféle zajvédelmet nem terveznek. Az átépülő csomópont
    zajvédő falai csak áttelepítik, de magasságukban nem növekednek, és minőségükben
    sem javulnak. Az M0-2,3-4,3 km szelvénye között hatékony zajvédelmet
    kérünk. Előzetesen kérjük a fokozott zajvédelem megvalósítását a tervezett
    további M0 szélesítés (M1- és M0-2,3 km szelvénye között) kapcsán is,
    mivel az a szakasz városunktól ÉNy-ra, azaz szélirányban van.
  5. Az M1 autópálya városunk északi határán húzódik. Az
    M1-M7 elágazástól az M0/M1 csomópontig tartó mintegy 2 km-es szakaszon
    semmiféle zajvédelmi létesítmény nem épült ki, pedig a közeli
    lakóterületek és a gazdasági/kereskedelmi övezetek dolgozók védelme ezt
    indokolná. Kérjük a zajvédő-falak pótlását.
  6. Városunk északi oldalán halad át a Budapest-Bécs
    vasúti fővonal. Az M7-és M0 keresztezése közötti kritikus szakaszon csak a
    vasúti megállónk körzetében épült zajvédőfal, pedig a további szakaszon is
    nagy a zajterhelés. Kérjük a lakóterület mentén futó vasúti pálya mellett
    is megfelelő zajvédelemi létesítményt kiépíteni.

Válaszát várva, üdvözlettel:

Törökbálint, 2012. január 23.

                                   Fernengel
András                                       Szalczinger József
                  

                 Kerekdomb
Környezetvédelmi Egyesület          Törökbálinti
Városszépítő Egyesület

                                   elnöke                                                 elnöke

Kapcsolódó

Vélemény, hozzászólás?