Az
első emeleten Egyesületi Irodát nyitott Szabó Éva, az ház igazgatója. Kis
létszámú megbeszélésekre, vezetőségi vagy elnökségi ülésekre alkalmas méretű
helyiségről van szó. A kulcs a fogadópultnál vehető fel.
Normal
0
21
false
false
false
HU
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Vidékfejlesztési Minisztérium
Környezetért felelős
Államtitkárság
Dr. Rácz András
helyettes államtitkár
1055 Budapest, Kossuth L. tér 11.
Tisztelt Államtitkár Úr!
Városunk olyan különleges közlekedési
csomópontban van, amely hazai viszonylatban egyedülálló. Néhány km2-nyi
területen három autópálya és egy vasúti fővonal keresztezi egymást. A település
szélén két autópálya halad (az M1 és az M0), egy pedig keresztben szeli át (az
M7), ami többek között igen nagy por- és zajterhelést jelent a település mintegy
13 000 lakosa számára.
Az autópályák és a vasútvonal
menti védelmi létesítményeket, intézkedéseket nem tartjuk elegendőnek, ezért a
Törökbálinti Városszépítő Egyesület és a Kerekdomb Környezetvédelmi Egyesület
nevében az alábbi kéréssel fordulunk Önhöz.
- A város kettévágott két részét összekötő M7-es autópálya-hidaknál
még mindig hiányoznak a zajvédelmi létesítmények, kérjük őket pótolni. - Az M7/M1-es autópályák szétválása utáni belterületi
övezet környezetében komoly a zajterhelés. Kérjük, hogy az M7-nek ezen a
szakaszán az M0-ig hosszabbítsák meg a 100 km/órás sebességkorlátozást.
Már önmagában ez az intézkedés nagymértékben csökkentené a zajt, mert jelenleg
éppen ezen az Érd felé vezető emelkedőn lendülnek neki a gépkocsik. Az
intézkedés hatékonyságát nagyban növelné, ha fix sebességmérő kamerákat szerelnének
föl az autópályát keresztező hidakra. - Távlatilag pedig jó lenne megoldani ennek az
utóbbi, bevágásban haladó M7-es szakasznak a befedését (mint ahogy
Salzburgnál megoldották), és ezáltal a zajjal együtt megszűnne a
város több évtizedes kettészakítottsága is. A zajhatás hatékony
csökkentésére megoldás lehetne ívesen behajló zajvédőfal alkalmazása is. - Az M0 szélesítés kapcsán előre jelezzük a
problémát, hogy az M0/M7 csomópont zajterhelése meghatározó lesz városunk e
nyugati térségére. Sajnos itt a csomópont főpálya-hídján – tudomásunk
szerint – semmiféle zajvédelmet nem terveznek. Az átépülő csomópont
zajvédő falai csak áttelepítik, de magasságukban nem növekednek, és minőségükben
sem javulnak. Az M0-2,3-4,3 km szelvénye között hatékony zajvédelmet
kérünk. Előzetesen kérjük a fokozott zajvédelem megvalósítását a tervezett
további M0 szélesítés (M1- és M0-2,3 km szelvénye között) kapcsán is,
mivel az a szakasz városunktól ÉNy-ra, azaz szélirányban van. - Az M1 autópálya városunk északi határán húzódik. Az
M1-M7 elágazástól az M0/M1 csomópontig tartó mintegy 2 km-es szakaszon
semmiféle zajvédelmi létesítmény nem épült ki, pedig a közeli
lakóterületek és a gazdasági/kereskedelmi övezetek dolgozók védelme ezt
indokolná. Kérjük a zajvédő-falak pótlását. - Városunk északi oldalán halad át a Budapest-Bécs
vasúti fővonal. Az M7-és M0 keresztezése közötti kritikus szakaszon csak a
vasúti megállónk körzetében épült zajvédőfal, pedig a további szakaszon is
nagy a zajterhelés. Kérjük a lakóterület mentén futó vasúti pálya mellett
is megfelelő zajvédelemi létesítményt kiépíteni.
Válaszát várva, üdvözlettel:
Törökbálint, 2012. január 23.
Fernengel
András Szalczinger József
Kerekdomb
Környezetvédelmi Egyesület Törökbálinti
Városszépítő Egyesület
elnöke elnöke